Vitale oplossingen voor de wereld van morgen

Bedrijf van de toekomst is Netto Positief

Hoe word je als bedrijf Netto Positief en waarom verbeteren de resultaten en prestaties dan? Altijd, overal en voor iedereen. In alle aspecten! Dit fascinerende inspiriment gaat over het bedrijf van de toekomst, op expeditie naar de ontketende toekomst.

Ruud als

Inspirator, spreker, moderator, interviewer, panellid, sidekick...

Doelgroep

Voor mensen en organisaties die de resultaten en prestaties willen verbeteren. Overal, altijd en voor iedereen!

Maatwerk

Het event wordt geheel op maat samengesteld op basis van doelgroep, gewenste impact en de rest van het programma

What about you?

Wil jouw organisatie ook Netto Positief worden en de resultaten en prestaties verbeteren? Overal, altijd en voor iedereen?

Vraag offerte aan

Van net zero naar Netto Positief

Hoe word je als bedrijf toekomst fit in een wereld waar de ecologische en sociale problemen alleen maar lijken toe te nemen? Hoe kun je het beste anticiperen op deze onzekere en ontketende toekomst en tegelijk je resultaten en prestaties verbeteren? En wat betekent dit voor het leiderschap en ondernemerschap. Hoe kunnen we geld verdienen aan het oplossen van onze problemen in plaats van deze alleen maar te verergeren? Dit zijn de centrale vragen die tijdens het inspiriment zullen worden beantwoord.

Bedrijf van de Toekomst is een boeiend en confronterend inspiriment voor mensen en organisaties die zich optimaal willen verbinden met de aandienende toekomst. Want om als bedrijf uiteindelijk te blijven voortbestaan moet het Netto Positief worden en verantwoordelijkheid nemen voor de impact die het veroorzaakt.

Op basis van concrete praktijkvoorbeelden, van kleine bedrijven en grote multinationals, wordt aangetoond hoe en waarom de resultaten en prestaties van Netto Positieve bedrijven beter zijn dan van hun 'peers in de markt'. In alle aspecten. Overal en altijd. En voor iedereen.

Een Netto Positief bedrijf is geen utopisch verzinsel. Er zijn duizenden moedige leiders en ondernemers dit het bewerkstelligen. Met een duidelijke missie, gekoppeld aan de bedoeling.

Dit inspiriment zet de principes en praktijken uiteen die zonder twijfel zullen bijdragen aan de veranderingen en onvermijdelijke transformaties die de wereld en het bedrijfsleven zo hard nodig hebben.

Note: Dit inspiriment is mede gebaseerd op het gedachtengoed en rijke ervaringen van Paul Polman en andere ondernemende 'for Good' pioniers.

Onderwerpen en Maatwerk

Note: 100% MAATWERK, ook voor jouw event
1. KUUR TEGEN WAAN VAN DE DAG
2. VAN MOMENT NAAR MOVEMENT
3. ONTKETEN DE ZIEL VAN HET BEDRIJF
4. GROTER DENKEN, KLEINER DOEN
5. BORG VERTROUWEN MET TRANSPARANTIE
6. SAMENWERKEN IN AFHANKELIJKHEID
7. OMARM DE OLIFANTEN
8. NIET-ONDERHANDELBARE WAARDEN
9. VERBINDEN MET DE TOEKOMST
Note: 100% MAATWERK, ook voor jouw event

Zonder uitzondering wordt dit fascinerende en boeiende inspiriment voor elk evenement op maat gemaakt. Op basis van de achtergrond van de deelnemers, de gewenste impact en een naadloze aansluiting op de rest van het programma.

1. KUUR TEGEN WAAN VAN DE DAG

Waarom is verandering en transformatie onvermijdelijk en onomkeerbaar? Wat zijn de belangrijkste drijfveren achter deze transitie en wat zijn de kernbegrippen van een Netto Positief bedrijf. En waarom verbeteren de resultaten en prestaties als je meer geeft dan neemt? Want zeg nou zelf; wat is er leuker dan je resultaten verbeteren door bij te dragen aan een betere wereld?

2. VAN MOMENT NAAR MOVEMENT

We kunnen onze korte termijn problemen niet oplossen als we de lange termijn buiten beschouwing laten. Hoe word je een moedige Netto Positieve leider en hoe inspireren je anderen om ook te leiden? Een mengsel van acteren vanuit de bedoeling, menselijkheid, positieve inspiratie, veel moed en vooral het vermogen om te denken, acteren en samenwerken vanuit de bedoeling.

3. ONTKETEN DE ZIEL VAN HET BEDRIJF

De doelen van een bedrijf zijn altijd helder, maar wat is eigenlijk de bedoeling? Waarom besta je als bedrijf en wat is de impact op alle stakeholders, inclusief de planeet en de samenleving. Hoe ontketen je de ziel in het bedrijf en hoe verbind je alles en iedereen aan de bedoeling?

4. GROTER DENKEN, KLEINER DOEN

De bedoeling met grootse doelen komen tegemoet aan wat de wereld werkelijk nodig heeft en zijn ook het medicijn voor de mentale beperkingen in de organisatie. Het motto is simpel: grote ambities op de horizon en elke dag een stapje vooruit. Vandaag weer ietsje beter dan gisteren.

5. BORG VERTROUWEN MET TRANSPARANTIE

Waarom is vertrouwen en transparantie zo belangrijk en hoe bouw je de brug naar alle stakeholders? In een wereld waar vertrouwen erodeert, draait alles om transparantie. Wees een open boek en geef prioriteit een de belangen van anderen. Dan verbeteren ook je eigen resultaten en prestaties.

6. SAMENWERKEN IN AFHANKELIJKHEID

Samenwerken gericht op synergie en het multipliereffect. Kansen benutten die nu niet worden gezien. Samen er voor zorgen dat 1 + 1 = 11. Drie ei is een paasei, ook het systeem en daarmee de doelen moeten veranderen.

7. OMARM DE OLIFANTEN

Wat zijn de zaken in ons bedrijf waar niemand het over wilt hebben.... maar waar we niet omheen kunnen? Hoe kunnen we deze olifanten omarmen en voor in plaats van tegen ons laten werken? Een bedrijf wordt nooit Netto Positief als het geen oog heeft voor de meest netelige interne kwesties, zoals bijvoorbeeld ongelijkheid, diversiteit en footprint.

8. NIET-ONDERHANDELBARE WAARDEN

Hoe zorgen we ervoor dat cultuur het bindmiddel in de organisatie wordt? Hoe zetten we waarden in werking tot diep in onze organisatie, inclusief de producten en diensten? Niet-onderhandelbare waarden als kuur tegen intolerante normen en als medicijn tegen het kortetermijndenken.

9. VERBINDEN MET DE TOEKOMST

Samen vooruitkijken naar de grote uitdagingen van onze tijd en kansen benutten die we nu niet zien. Geen 'wake-up call' maar een niet vrijblijvende 'call to action'. Op je rol als leider, ondernemer of gewoon als mens. Samen werken aan een betere wereld. Niet als werk of project, van maandag tot vrijdag en tussen acht en vijf. Maar als houding, als levensstijl, waar je mee opstaat en naar bed gaat.

What about you?

Wil jouw organisatie ook Netto Positief worden en de resultaten en prestaties verbeteren? Overal, altijd en voor iedereen?

Vraag offerte aan

Wie gingen je voor?

Menu